Kotisivujen
OSTAJAN OPAS
Yrityksen kotisivut - Väsymätön myyntimiehesi verkossa!
Kotisivut on yrityksesi tärkein myyntimies ja käyntikortti verkossa!
Ilman kotisivuja uudet asiakkaat eivät löydä luoksesi, vaikka tuotteesi tai palvelusi olisi miten loistavaa.
Yrityksistä (BtoB) noin 70 – 80 % tutkii itsenäisesti tarvitsemiaan palveluita verkossa, ennen kuin edes haluaa keskustella yrityksen myyntiedustajan kanssa.
Kuluttajista jopa 90 % tekee ostopäätöksiä itsekseen verkossa, ennen kuin ottaa yhteyttä yhteenkään palvelun tarjoajaan tai tuotteiden myyjään.
Useimpia tuotteita ja myös palveluita halutaan ostaa verkkokaupan omaisesti, eli tutkia etukäteen esimerkiksi hintoja ja palvelupaketteja.
Kotisivut on aina myös verkkokauppa! Kotisivuilla ja verkkokaupalla ei ole muuta eroa, kuin maksamisen vaihe tai maksuväline. Myös kotisivun tarkoitus on myydä palveluita tai tuotteita. Haluttu toiminto voi olla yhteydenotto, esitteen lataaminen, lisätietojen antaminen – eli viime kädessä siis myyminen.
Seitsemän syytä, miksi kotisivut on tärkein myyntimiehesi?
1. Löydettävyys – hyvät kotisivut varmistaa, että yrityksesi löytyy Googlen etusivulta.
2. Ensivaikutelma – kotisivuilta tulee heti ymmärtää, missä yrityksesi on paras.
3. Mainos on vain sisäänheittäjä – ostopäätös tehdään aina vasta kotisivuilla.
4. Laadukkaat kotisivut viestittävät, että sinun tarjoamasi palvelu tai tuote on ensiluokkainen ja laadukas.
5. Hyvät kotisivut on tärkein investointisi digimarkkinointiin.
6. Hyvät kotisivut palvelee asiakasta 24/7, vuoden jokaisena päivänä.
7. Kotisivut ohjaa toimintaan – varaukseen, yhteydenottoon, tarjouspyyntöön, lisätietojen pyyntöön tai suoraan myyntiin.
Miksi kotisivujen hakukoneoptimointi (SEO) on niin tärkeää?
Suomessa tehdään noin 30 miljoonaa Google hakua joka päivä. Se on valtava määrä. Kun Googlesta haetaan, silloin halutaan lisätietoja ja mahdollisesti ollaan jopa ostohousut jalassa.
Yrityksesi täytyy löytyä Googlen ensimmäiseltä sivulta, tai et ole lainkaan mukana kisassa.
Miten vaikeaa sitten on päästä Googlen ensimmäiselle sivulle, riippuu paljon myös toimialastasi. Toiset alat ovat enemmän kilpailtuja, kuin toiset. Joskus kilpailu on niin kovaa, että kannattaa panostaa myös maksulliseen Google Ads -hakusanamainontaan.
Hakukoneoptimointi eli SEO voi joskus olla hidasta, eikä yritystä saada nousemaan etusivulle ihan heti. Keinoja on kuitenkin paljon ja on tärkeää tutkia, mitkä ovat tärkeimpiä hakusanoja, joiden kanssa tuotteesi tai palvelusi pitäisi löytyä.
Lataa Kotisivujen ostajan opas ja nappaa vinkit myös hakukoneoptimointiin.

Lataa Kotisivujen ostajan opas - napakka tietopaketti
Haluatko saada vinkkejä onnistuneeseen kotisivuprojektiin? Olemme koonneet sinulle napakan tietopaketin aiheesta, jotta vältät pahimmat sudenkuopat.
TIETOPAKETIN SISÄLTÖ:
1. Miksi hyvät kotisivut on tärkeät?
2. Mitä sinun tulee miettiä, ennen kuin tilaat kotisivut?
3. Kotisivujen suunnitteluprosessi vaihe vaiheelta.
4. Millainen on hyvä kotisivukumppani?
5. Yleiset virheet kotisivujen hankinnassa ja miten vältät ne?
6. Hakukoneoptimointi (eli SEO) ja löydettävyys.
7. Teknisiä peruskäsitteitä.
8. Usein kysytyt kysymykset.
