Verkkokaupan koulutuspaketit 1+2: markkinointi, konsepti, brändi, palvelumuotoilu, kilpailuetu | Alkaa 4.3.2025

Alkaa: 04.03.2025
|
Etäkoulutus

Miten onnistut verkkokaupalla - markkinointi, konsepti, brändäys, palvelumuotoilu, oma kilpailuetu

Saat lisäksi kaupanpäälle verkkokauppasi auditoinnin. Se on henkilökohtainen työpaja, jossa asiantuntija käy kanssasi läpi juuri sinun verkkokauppasi tilanteen. Saat raportin konversion kehittämisen kohdista sekä täsmävinkit markkinointiin.

Koulutuspäivät 1-2 kertaa viikossa, alkaa 4.3.2025, etänä OnLine zoomissa. Koko paketin kesto on 2 kk.

ILMOITTAUTUMISMAKSU
Ilmoittautuessasi maksat varausmaksun 300 eur + alv ja loppuosa laskutetaan ennen koulutuksen alkamista. Voit maksaa myös osamaksulla: OP-lasku, OP-tililuotto tai Walley.

TYYTYVÄISYYSTAKUU
Tyytyväisyystakuu 100 %, jos et ole aloituskerran jälkeen tyytyväinen koulutukseen, saat koko koulutusmaksun takaisin ja voit perua osallistumisesi.

Mitä koulutuksessa opitaan?

  • Verkkokaupan konseptointi, mitä myyt, kenelle ja miten, oma kilpailuetu.
  • Verkkokaupan myynnin kasvattaminen, 4 x K (kävijämäärä, konversio, keskiostos, kate).
  • Some-sisällöntuotanto, some-strategia, brändi verkossa.
  • Somevideot, videoeditointi, CapCut-sovellus.
  • Markkinointi: Canva graafinen suunnitteluohjelma.
  • Meta AdsManager -maksullinen some-mainonta Facebook ja Instagram.
  • Sähköpostimarkkinointi.
  • Google Ads -hakusanamainonta, Google hakukoneoptimointi.
  • Verkkokaupan asiakkuudet, asiakasprofilointi, ostopolut.
  • Verkkokaupan palvelumuotoilu.
  • Verkkokaupan brändinrakentaminen, digital bränding.

Koulutuksessa käytetyt ohjelmistot

Meta AdsManager, Facebook, Instagram, Canva, CapCut, Creamailer, Google Ads

Ilmoittaudu

Verkkokaupan koulutuspaketit 1+2: markkinointi, konsepti, brändi, palvelumuotoilu, kilpailuetu | Alkaa 4.3.2025

Koulutuksen tyyppiEtäkoulutus
Koulutus alkaa Tiistai 04.03.2025
Koulutuksen kesto13 koulutuspäivää / 44 tuntia + verkkokurssit
Koulutuksen hinta1190 € + alv

Koulutuksen sisältö ja aikataulu

Verkkokaupan myynnin kasvattaminen, 4K kaava (kävijämäärä, konversio, keskiostos, kate)

04.03.2025 klo 09.00-12.00

  • Myynnin kasvattamisen kaave 4K, eli kävijämäärä, konveersio, keskiostos, kate.
  • Miten kävijämäärää kasvatetaan, esimerkkejä.
  • Miten keskiostosta nostetaan, esimerkkejä.
  • Miten konversiota parannetaan, esimerkkejä.
  • Verkkokaupan lisäarvotyökalut myynnin lisääjänä.
  • Verkkokaupassa maksaminen, tuotteiden toimittaminen.
  • Lainsäädäntö, vaihto- ja palautus-oikeudet, kuluttajansuojalaki etämyynnissä.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Verkkokaupan konsepti

11.03.2025 klo 13.00-16.00

  • Verkokaupan tila Suomessa, millä toimialoilla verkkokauppa menestyy.
  • Verkkokaupan onnistumisen edellytyksiä, mistä tulee oma kilpailuetu?
  • Verkkokaupan konsepti, miten muuotoilet sen, mitä myyt, kenelle ja miten?
Kouluttaja Leevi Parsama
Kouluttaja: Leevi Parsama eCommerce Specialist

Digitaalisen liiketoiminnan palvelumuotoilu

19.03.2025 klo 09.00-12.00

  • Asiakasprofiilien hiominen liiketoiminnan tarpeet edellä.
  • Jobs to be done -framework - asiakkaiden trpeiden ja tunteiden ymmärtämisen apuna.
  • Digitaalisen palvelun kosketuspisteet ostopolulla.
  • Yhtenäisen brändikokemuksen rakentaminen koko ostopolulle.
Kouluttaja Matti Vahtera
Kouluttaja: Matti Vahtera AD-taustainen palvelumuotoilija

Verkkokaupan brändinrakentaminen

26.03.2025 klo 09.00-12.00

  • Yhtenäinen brändikokemus verkkokaupassa.
  • Brändinrakentamisen vaiheet.
  • Työkaluja brändinrakentamiseen.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Some-sisältömarkkinointi, some-strategia ja brändi verkossa

27.03.2025 klo 13.00-16.00

  • Vetoa vai työntöä, miten valitset tehokkaimmat kanavat?
  • Some-suunnitelma, some-kalenteri, työkaluja.
  • Markkinoinnin kohderyhmät.
  • Sisältöideoita eri kanaviin, eri kanavien erityispiirteitä, sisältömuodot.
  • Esimerkkejä, vinkkejä ja ideoita sisältöihin.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Verkkokaupan myynnin kehittäminen, asiakaslupaus ja digital bränding

01.04.2025 klo 09.00-12.00

  • Asiakasymmärrys.
  • Oman asiakaslupauksen muotoilu.
  • Asiakashankinta ja myynnin kehittäminen, asiakaspalvelun rooli.
  • Digital bränding.
Kouluttaja Leevi Parsama
Kouluttaja: Leevi Parsama eCommerce Specialist

Canva graafinen suunnitteluohjelma

03.04.2025 klo 13.00-16.00

  • Verkkokaupan kuvat, mitä niistä täytyy tietää, pikselit, koot, muodot, rajaukset.
  • Bannerit, kuvat, some-videot, erilaiset sisältömuodot.
  • Canvan kuvatyökalut, Canvan videotyökalut.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Verkkokaupan kannattavuuden parantaminen

08.04.2025 klo 09.00-12.00

  • Verkkokaupan taloudenhallinta.
  • Tase, tuloslaskelma, talouden tunnusluvut.
Kouluttaja Sari Jokinen
Kouluttaja: Sari Jokinen Yrittäjä, kouluttaja, KTM, taloushallinnon asiantuntija

Somevideot, videoeditointi ja videot markkinoinnissa, OSA1

10.04.2025 klo 13.00-16.00

  • Tarvikkeita, esimerkkejä ja ideoita mitä tarvitaan, esim. jalustat, valot, mikrofonit.
  • Videosisällön toteuttaminen, ideoita mitä sisältöjä yrityksen kannattaa julkaista ja missä kanavassa.
  • Mobiilivideon editointi CapCut -sovelluksella, videon leikkaaminen, tekstittäminen.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Meta AdsManager, maksettu mainonta Facebook- ja Instagram mainospaikoilla

16.04.2025 klo 09.00-15.00

  • maksullinen mainonta Facebookissa ja Instagramissa, kohderyhmät ja erilaiset mainosmuodot.
  • julkaisujen boostaus (yksinkertaisin mainosmuoto).
  • AdsManagerin toiminta – Facebook, Instagramin kaikki eri mainosmuodot ja sijoittelut.
  • miten tehdään mainoksia eri mainosmuotoihin.
  • hyvien mainosten kirjoittaminen, millainen on tehokas mainos.
  • TikTok AdsManager - maksettu mainonta TikTokissa *(tämän osuuden saat tallenteena).
  • Meta-mainonnan mittaus.

Somevideot, videoeditointi ja videot markkinoinnissa, OSA2

23.04.2025 klo 13.00-16.00

  • Videolla esiintyminen, vinkkejä esiintymiseen ja esimerkkejä.
  • Mobiilivideon editointi CapCut-sovelluksella, osa 2.
  • CapCut-sovellus ja voiceover puhuminen videolla.
  • Youtuben hyödyntäminen, videoiden optiointi, upotus verkkokauppaan.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Sähköpostimarkkinointi

29.04.2025 klo 13.00-16.00

  • Sähköpostimarkkinoinnin strategia ja sisältö.
  • Perusteet, lähetysajat, tiheys, ohjelmistot, kustannukset.
  • Hyvän kirjeen rakentaminen.
  • Osoitelistojen rakentaminen, mistä ja miten osoitteita kerätään, esimerkkejä.
  • Automaattiset viestit, laskeutusmissivut (sign up forms).
  • Lainsäädäntö, GDPR.
  • Lisäksi erillinen verkkokurssi (1 tunti): Sähköpostimarkkinoinnin käytännön toteutus Creamailer-ohjelmalla.
  • Verkkokurssin sisältö: Kirjepohjan luonti, osoitelistat, osoitteiden keräys laskeutumissivulla, lähettäminen, raportit.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Google hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimoinnin perusteeet

06.05.2025 klo 13.00-16.00

  • Miten Google toimii?
  • Maksullinen ja ilmainen (orgaaninen) löydettävyys
  • Google hakukoneoptimoinnin perusteet, eli mitä voit tehdä itse löydettävyyden parantamiseen
  • Google Ads -hakusanamainonta, perusteet
  • Lisäksi erillinen verkkokurssi, kesto 5 tuntia, Google Ads kampanjan luonti käytännössä.
  • Verkkokurssin sisältö: Google Ads kampanjat, mainosryhmät, mainokset, hakusanat, mainoslaajennukset, raportit.
Kouluttaja Maarit Fellman
Kouluttaja: Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Kouluttajat

  • Leevi Parsama eCommerce Specialist
  • Maarit Fellman Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias
  • Matti Vahtera AD-taustainen palvelumuotoilija
  • Sari Jokinen Yrittäjä, kouluttaja, KTM, taloushallinnon asiantuntija

Toteutus

Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena zoomissa. Jos et pääse osallistumaan OnLine -koulutuspäivään, kaikista päivistä tulee myös tallenne, jonka voit katsoa jälkikäteen.

Kun ostat molemmat koulutuspaketit 1 ja 2, saat kaupanpäälle oman VERKKOKAUPPASI AUDITOINNIN. Se on henkilökohtainen työpaja, jossa asiantuntija käy kanssasi läpi juuri sinun verkkokauppasi. Saat raportin konversion kehittämisen kohdista sekä täsmävinkit markkinointiin.

  • Koulutuspäivien tallenteet kootaan omalle Campwire-kurssialustalle.
  • Kaikki koulutuksen tallenteet ovat käytössäsi 12 kk ajan.
  • Koulutuksella on oma verkkokauppiaiden Facebook-ryhmä, jossa voidaan käydä keskustelua koulutuksen aiheista tai mistä tahanva verkkokauppaan liittyvistä asioista.
  • Oman verkkokauppasi auditointi, henkilökohtainen työpaja ja raportti konversion kehittämisen kohdista sekä markkinointikeinoista.

Osallistuminen

Ilmoittaudu mukaan! Kun olet ilmoittautunut, saat sähköpostiisi ohjeet koulutukseen osallistumisesta.

Ilmoittautuessasi maksat ilmoittautumismaksun 300 eur + alv ja loppuosa laskutetaan ennen koulutuksen alkamista. Voit maksaa myös osamaksulla: OP-lasku, OP-tililuotto tai Walley.

  • Tyytyväisyystakuu 100 %, jos et ole aloituskerran jälkeen tyytyväinen koulutukseen, saat koko koulutusmaksun takaisin ja voit perua osallistumisesi.
  • Käytössäsi on kaikki Paytrailin maksutavat.
  • Kaikki verkkopankkimaksut.
  • Luottokortit; Visa, Mastercard
  • Lasku tai osamaksu; OP-lasku, OP-tililuotto, Walley
  • Intoo-lasku; vain yrityksille, ilmoita tilausvaiheessa y-tunnus, maksuehto 8 pv, Intoo-laskutuksessa on laskutuslisä + 10 € (sis.alv)
  • Adinum -koulutusseteli, muutosturvakoulutus

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

  • Verkkokauppias, haluat kasvattaa olemassa olevan verkkokauppasi myyntiä ja liiketoimintaa.
  • Aloittava verkkokauppias, olet vasta perustanut verkkokaupan.
  • Olet vasta suunnittelemassa verkkokaupan perustamista.
  • Yrittäjä tai yrityksen verkkokaupasta vastaava työntekijä.
  • Koulutukseen osallistuminen on ohjelmistosta riippumaton, sinulla voi olla Shopify, MyCashflow, WooCommerce tai mikä tahansa verkkokauppa-ohjelmisto.

Kokemuksia koulutuksesta

  • Maarit Kesti, Tervajoen Autohuolto Oy "Epäröin lähteä OnLine-koulutukseen, koska pelkäsin että keskittymiseni herpaantuu, enkä jaksa katsoa. Koulutuspäivät ovat olleet niin energisiä ja mukaansatempaavia, että tätä ei tarvitse pelätä. Suosittelen."

Haluatko vielä lisätietoa?

Ilmoittaudu

Verkkokaupan koulutuspaketit 1+2: markkinointi, konsepti, brändi, palvelumuotoilu, kilpailuetu | Alkaa 4.3.2025

Koulutuksen tyyppiEtäkoulutus
Koulutus alkaa Tiistai 04.03.2025
Koulutuksen kesto13 koulutuspäivää / 44 tuntia + verkkokurssit
Koulutuksen hinta1190 € + alv

Tilaa Intoo-uutiskirje

Kiitos, haluan saada tietoa alkavista koulutuksista.

Visuaalisen markkinoinnin asiantuntija, kaupallistaja, BBA, muotoilija

Anna Juusela

Anna kouluttaa visuaalista markkinointia sekä myymälässä, että verkkokaupassa.

Anna on visuaalisen markkinoinnin ammattilainen. Pitkän linjan kokemus myynnin lisäämisestä myynninedistämisen keinoin.

TikTok-sisällöntuottaja, visuaalisen markkinoinnin asiantuntija

Henna Kuvaja

Hyväntuulinen ja innostava TikTok-kouluttaja, joka on itsekin onnistunut rakentamaan ison TikTok-yhteisön.

Hennan neuvoilla opit editoimaan ja julkaisemaan TikTok-videoita. Henna työskentelee graafikkona Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy:ssä.

Luova Strategi & Konseptisuunnittelija

Ilona Oksanen

Luovan suunnittelun ja brändinrakentamisen ammattilainen. Ollut mukana useiden tunnettujen brändien strategiatyössä. Brändistrategi ja konseptisuunnittelija.

Brändisuunnittelija & Luova johtaja

Johanna Souru

Luovan suunnittelun ja brändinrakentamisen ammattilainen. Ollut mukana useiden tunnettujen brändien strategiatyössä. Brändistrategi ja konseptisuunnittelija.

Valokuvaaja, visuaalisen sisällöntuotannon ammattilainen

Katri Haavisto

Katri on erittäin pidetty, selkeäsanainen kouluttamisen ammattilainen, jolta saat parhaat vinkit ja ideat some-kanavien sisällöntuotantoon ja parhaisiin valokuviin.

Hän on omassa yritystoiminnassaan käyttänyt Instagramia tuloksekkaasti palvelun myymiseen ja kysynnän kasvattamiseen.

Senior Tax Manager, DE

Leena Juusela

Veroasiantuntija, Diplomiekonomi Åbo Akademi / Oy Tuokko Ltd
Leena Juuselalla on erittäin pitkä kokemus
veroasiantuntijantehtävistä, mm. verojohtajana ja arvonlisävero-asiantuntijana.

eCommerce Specialist

Leevi Parsama

Leevi on digitaalisen kaupan asiantuntija, joka tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Yksi Suomen kovimmista verkkokaupan asiantuntijoista.

Digital Commerce Finland -verkkokauppayhteisön hallituksen puheenjohtaja.

Yrittäjä, kouluttaja, digimarkkinoinnin asiantuntija ja verkkokauppias

Maarit Fellman

Maarit on innostava digimarkkinoinnin ja verkkokaupan kouluttaja. Pitkän linjan markkinoinnin ammattilainen, joka on toteuttanut tuhansia kampanjoita eri kanavissa.

AD-taustainen palvelumuotoilija

Matti Vahtera

Matti on palvelumuotoilija, joka on erikoistunut verkkokaupan asiakasymmärryksen syventämiseen ja kaupalliseen muotoiluun.

Matti viihtyy saadessaan luoda yhdessä kauppojen ja näiden asiakkaiden kanssa paremmin toimivia ja myyviä palveluita.

IT- ja Tietoturva-asiantuntija

Petri Mäkelä

Petrillä on pitkä kokemus yrittäjänä tietoturva-asioista ja mahdollisista ongelmista, riskeistä ja vaaranpaikoista, jotka yritysten tulee huomioida.

Web-analyytikko, Reaktor Oy

Santeri Kallio

Santeri kouluttaa Google Analyticsin käyttöä verkkokauppakoulutuksissa. Hän on erittäin selkeä ja käytännönläheinen kouluttaja - puhuu verkkokaupan analyyseistä yrittäjän ymmärtämillä termeillä.

Santeri työskentelee web-analyytikkona, ja on päivittäin tekemisissä digimarkkinoinnin ja datan parissa.

Yrittäjä, kouluttaja, KTM, taloushallinnon asiantuntija

Sari Jokinen

Sari kouluttaa taloushallintoa, kirjanpitoa, palkanlaskentaa ja lisäksi vastaa tutkinnoista ja oppisopimuksista.

Sari tunnetaan aktiivisena, energisenä ja innostavana kouluttajana, joka osaa puhua taloushallinnon asioista kiinnostavasti ja yrittäjän kielellä.

Yritysvalmentaja, LEAN-kouluttaja

Tuomas Mikkonen

Tuomas Mikkonen on kirjailija, puhuja ja yritysvalmentaja, jonka tehtävä on minimoida hukka suomalaisesta työelämästä.

Missiona on "kuudessa tunnissa päivän työt tehdyksi". Lean-metodologian tavoitteena on luoda organisaatiosta jatkuvasti uusiutuva ja ketterä.

Yrittäjä, taloushallinnon asiantuntija, KLT-kirjanpitäjä, HT-tilintarkastaja

Tuula Ossa

Tuula on erittäin pidetty ja arvostettu taloushallinnon kouluttaja. Tuula on ollut mukana useissa taloushallinnon koulutuksissa ja hän on aina saanut erittäin hyvää palautetta sekä koulutustyylistään että asiasisällöstään.

Tuula on käytännönläheinen, selkeäsanainen kouluttaja ja huippuammattilainen.

Heräsikö kysyttävää?

Lähetä viesti, ja olemme yhteydessä sinuun sähköpostitse.